2018 - opprykk/forventinger

Diskuter Skeids A-lag i fotball. Kamper, laget, spillerstall, kjøp/salg m.m.

Moderator: Rolf-Vidar

2018 - opprykk/forventinger

Innlegg Speakern » 24 Mar 2018, 01:59

Aktiviten(e) på formuet har vært i hvilemodus lenge, veldig lenge.... Ikke mye som har blitt postet her inne de siste månedene! Andre sosiale kanaler har - langt på vei - erstatett "dialogen" vi har hatt her.... Men selv ikke på Facebook har engasjementet vært plagsomt stort - hvor er DU og JEG og VÅRT engasjement nedfelt i ord og tanker?

Vi står nå foran en ny sesong hvor Toms utvalgte har imponert i oppkjøringen. Bookmakerne holder Skeid blant favorittene til opprykk - noe engasjementet ikke akkurat gjenspeiles her på forumet!!

La denne tråden "blomstre" - kom igjen, del tanker, spørsmål, forventinger, "rykter", - kort sagt; ALT et Skeid hjerte vil høre, tenke og drømme om... - sa sa sa bra bra bra Skeid Skeid Skeid :D
Speakern

Re: 2018 - opprykk/forventinger

Innlegg Svinni » 25 Mar 2018, 01:04

Dette har jeg også etterlyst flere ganger, men har gått litt lei av å være en av de svært få som har skrevet her i det siste. En teori er at mange holder seg borte fra forumet pga. en eller flere kverulanter her. Men drit nå i det da, og overse det hvis noen legger ut provoserende og usaklige innlegg!
Kanskje har forumet utspilt sin rolle, hvem vet.
I dag er det 3 uker til seriestart, og jeg håper og tror at vi har en veldig spennende sesong foran oss. Jeg har sett de fleste treningskampene, og må si at jeg er imponert over alle sjansene laget skaper, og at det er en tydelig spillestil som gutta behersker mye bedre enn i fjor, kanskje fordi vi har fått mer teknikk inn i laget. Det virker som om Tom har truffet blink med de nye (exSkeid-)spillerne, og i David T.s skadefravær har Mesut Can bøttet inn mål. Og nå er David tilbake... :)
Neste treningskamp mot Kjelsås på onsdag blir interessant, og vil gi en ytterligere pekepinn på hvor vi står.
Gleder meg!

SA-SA-SA!
Brukerens avatar
Svinni

Innlegg 7NTXX » 30 Mar 2018, 14:39

Vi har forventninger til A-laget med håp om opprykk til OBOS-ligaen, men også for rekruttlaget er det forventninger om opprykk til 3.divisjon.
Allerede 3.april spilles første runde i 4.div og rekruttlaget skal møte Gøy-nor. Dette er en klubb fra det tyrkiske miljøet. De har hatt rakettfart gjennom seriesystemet etter at klubben ble startet i 2010.

Jeg kan ikke reglene godt nok når det gjelder hvilket mannskap vi kan stille med da A-laget ennå ikke har startet seriekampene.
I fjor stilte rekruttlaget med rent juniorlag i serieåpningen og ble mosa av Lommedalen.

Kampen går på Ekeberg kl 2015.
7NTXX

Innlegg Lilleborg » 07 Apr 2018, 14:39

2018 blir et meget spennende år. Vi har havnet i en knalltøff avdeling, og lag som Arendal, Bryne og Hødd har nok alle seriøse ambisjoner om opprykk. Disse lagene har også større forutsetninger og økonomi for opprykk enn det vi har.

Men jeg kjenner jeg er overraskende optimistisk før denne sesongen. Vi har mistet bærebjelker i Lysgård, Essaeh og Gueye, men jeg synes de nye spillerne inn er spillere som forsterker troppen kraftig, og et par av disse spillerne regner jeg med blir faste innslag i førsteelleveren denne sesongen.

På bakgrunn av hvordan troppen ser ut så har jeg klare forventninger om at vi skal være med å kjempe i toppen av avdelingen. Per dags dato så tror jeg vi kan ende på alt fra 1. til 5.plass i avdelingen. Det kan fort være tilfeldigheter som avgjør hvilke lag som kjemper om opprykks- og playoffplassen i avdelingen. Havner vi lavere enn 5.plass mener jeg vi kan kalle det for en skuffende sesong.

Noen spørsmålstegn er det naturligvis. Klarer Adrian Møller å ta over plassen til Idar Lysgård i målet på en tilfredstillende måte? Idar reddet alene flere poeng for oss i fjor. Klarer Ayoub å levere en bedre sesong enn i fjor? Da mente jeg han ofte ikke kom opp på ønsket nivå, og ble reddet av glimrende kamper av Gueye. Mads Andersen håper jeg får en kanonsesong, han mener jeg var kraftig undervurdert av flere i fjor.
Two jackets and a ball, that's all you need!
Glen Foy
Brukerens avatar
Lilleborg

Gå til A-laget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Bridge by mehdiplugins.com