Den nye Skeid-siden

Få hjelp og kom med dine spørsmål angående forumet og/eller Skeid.no generelt.

Moderator: Rolf-Vidar

Den nye Skeid-siden

Innlegg mac_gyver » 25 Mai 2009, 13:10

Vil bare si gratulerer med norges fjerde mest populære klubbside! Syns at webredaksjonen gjør en kjempejobb med Skeid.no, og nå også med forumet!
http://rapp.tns-gallup.no/?aid=9072529
Skeid mot toppen!
Brukerens avatar
mac_gyver

Re: Den nye Skeid-siden

Innlegg Anders » 26 Mai 2009, 04:36

Takk for det! Det er veldig hyggelig å få anerkjennelse for den jobben som gjøres. Vi er etter hvert blitt en liten redaksjon som legger ned mye arbeid i å tilby gode nettsider. Både Skeid Nyhetsekspress og nettredaksjonen på Skeid.no gjør en solid innsats hver uke, og bidrar til at antall besøk på Skeid.no har skutt i været. Det er også mange som jobber bra med sine lagsider nedover i avdelingene. (I tillegg har nok avtalen med Nettavisen en liten finger med i spillet...)

Å kun bli slått av RBK, V*F og Branns nettsider når det gjelder besøk er noe vi selvsagt er svært fornøyd med. De tre over oss har alle heltidsansatte i medieavdelinger, som jobber fulltid med medieproduksjon og nett. Skeid.no drives 100 prosent på dugnad. Det gjør det ikke mindre moro å ligge så høyt på TNS Gallups liste. (Husk at man som besøkende på Skeid.no - og også som debattant på forumet - støtter Skeid gjennom medieavtalen!)

Bare besøkende, og ikke minst poengene, begynner å komme på Bislett også nå så... Undertegnede har for øvrig ikke sett Skeid avgi poeng i serien siden 0-3 for Hønefoss i oktober 2007. Om det ikke har snudd før den tid, regner jeg i alle fall med at det vil gjøre det når jeg setter kursen hjemover i juli. :)

Og før noen kommer meg i forkjøpet: Ja, lagbilde kommer. Jeg kan berolig alle lagbildeentusiaster med at vi ikke holder tilbake slike ting for moroskyld, selv om det kanskje kan virke sånn. I mellomtiden kan man jo kose seg med å titte på spillerprofilene, som nå er oppdatert med trynebilder for 2009.
Åk själv, gubbjävel!
Brukerens avatar
Anders

Innlegg Tore T » 26 Mai 2009, 13:20

Det har blitt en veldig bra side, all ære til huset og skeid.no-redaksjonen!
(selv om jeg syntes siden var bedre i starten, FØR all reklamen kom ;) )
Bilde

When they kick out your front door,
How you gonna come?
With your hands on your head,
Or on the trigger of your gun?
Brukerens avatar
Tore T

Innlegg Anders » 26 Mai 2009, 15:11

Mener du det er for mye reklame? Jeg synes reklamebannerne er plassert smakfullt på sidene, slik at de ikke er i veien for design, men heller ikke faller bort (noe som jo er litt av poenget). Skeid kan ikke drives på knapper og glansbilder, og sponsorer vil nødvendigvis ha i alle fall litt igjen for kronene de spytter inn. I en perfekt verden skulle man kanskje vært fri for reklame, men uten den reklamen hadde vi heller ikke hatt et lag i Adeccoligaen. Da tar jeg heller litt reklame. ;)
Åk själv, gubbjävel!
Brukerens avatar
Anders

Innlegg Kenny » 26 Mai 2009, 17:14

Synes at den nye siden er blitt fin jeg, og er blitt et fint ansikt utad for Skeid...likte den gamle, men synes at den nye er mer "moderne" og gir et bedre inntrykk for gjester og medier som tar turen innom.
Sjekk ut denne rundens tippekonk Her og stillingen i konkurranser Her
Tippekonksjef

Innlegg Sandaker » 26 Mai 2009, 23:11

Setter pris på all den gode tilbakemeldingen som kommer inn.
Dette gjør at jeg og sikkert de andre i redaksjonen vil jobbe mer for å få siden til å bli så bra som mulig.
Litt ros styrker bare arbeidsmoralen.
:D Mvh
Skeid fotograf
“I never want them too comfortable, ... That's not what this is about.” - Tom Coughlin
Brukerens avatar
Sandaker

Innlegg Anders » 25 Jun 2009, 04:00

For våre millioner av engelsktalende fans i utlandet er nå Skeid-historien "In English" tilbake på plass. http://www.skeid.no/klubben/historie/in-english. (Kan du spansk, fransk eller kanskje kinesisk, og har lyst til å oversette litt Skeid-historie? Si fra! :geek: )

Lagt inn er også arkivkamper fra serien i 2008: http://www.skeid.no/klubben/historie/arkivkamper/549 (Det kan være en idé å titte innom der for å mimre litt tilbake til tider da Skeid vant et par fotballkamper.)

Tilbake på plass er også Skeid-sangene: http://www.skeid.no/supporter/lyd-a-bilde

Er det noe du savner fra de "gamle" nettsidene? Si fra, så skal vi se hva vi kan gjøre for å få det på plass igjen! :D (Arkivkamper jobbes det kontinuerlig med, men det er et veldig tidkrevende arbeid.)
Åk själv, gubbjävel!
Brukerens avatar
Anders

Innlegg AndyBown » 25 Jun 2009, 17:40

Bra jobba!

Men er det mulig å endre bakgrunnsfargen til en annen farge enn grønn (gress)? Personlig synes jeg ikke det passer så veldig bra :D Er ikke så farlig altså, men tror du ikke det passer bedre med en Skeid-farge? Sort, rød eller blå?

Dere har sikkert testet det ut allerede, så mulig jeg tar feil ;)

Stå på videre! Siden har blitt veldig bra! :!:
AndyBown

Innlegg Panda » 25 Jun 2009, 19:02

Syns det å bruke grønt gress som bakgrunn er meget bra, og gir designet på siden det lille ekstra.

Det eneste jeg vil påpeke er banneren som nå har dukket opp foran søndagens kamp, syns den ser litt amatørmessig ut på grunn av skriften (håndskrevet i paint?)..

Men flott arbeid med den nye hjemmesiden! :D
SA-SA-SA!!
Panda

Innlegg Anders » 26 Jun 2009, 02:38

Panda skrev:Det eneste jeg vil påpeke er banneren som nå har dukket opp foran søndagens kamp, syns den ser litt amatørmessig ut på grunn av skriften (håndskrevet i paint?)..

Nei, så god i Paint er jeg ikke! Tanken er at teksten skal komme "ut av" roperten og illustrere at det er Burnley (i dette tilfelle) som sier "Se Skeid - Nybergsund". Da ville jeg ha en litt mer spennende font, istedenfor en kjedelig, standard serif- eller sans-serif-font. Det var i alle fall tanken, men mulig det ikke fungerer så bra.

Fonten som brukes heter for øvrig "squeaky chalk sound". Med for eksempel Cooper-font ville det sett slik ut:

Bilde

Kanskje det funker bedre? Det kommer uansett flere kamper i løpet av sesongen!

Edit: Min bedre halvdel mente det så bedre ut med den nye fonten, så da ble det slik. :)
Åk själv, gubbjävel!
Brukerens avatar
Anders

Innlegg Panda » 26 Jun 2009, 15:22

Hehe, jeg syns bare de samme bokstavene så litt forskjellige ut, så derfor jeg tenkte på paint og at det ikke var en font.. :D

Men den nye fonten der var penere og passa mer inn ja!
SA-SA-SA!!
Panda

Innlegg Anders » 28 Jun 2009, 04:10

...og nå har jeg fått tilbakemeldinger fra andre som mener den forrige fonten var finere. Jeg visste ikke at fontvalg ville skape så mye "debatt". :P

@Panda: Jeg er bare en hobby-photoshoper, og mine kunnskaper på området har sine begrensninger. Dersom du har peiling, og har lyst til å forsøke deg på å lage for eksempel kampbanner og annet for Skeid.no i framtida, så ta kontakt! (Det gjelder for så vidt andre også.) ;)
Åk själv, gubbjävel!
Brukerens avatar
Anders

Innlegg Panda » 28 Jun 2009, 06:20

Hehe, fonts er en vanskelig ting å bli enig om ja. Men hva er vel da bedre enn "Skeids font", liker du ikke den har du kommet på feil plass! :lol:

Slang sammen et lite forslag jeg da,

http://img200.imageshack.us/img200/2463/skeidbanner.jpg
SA-SA-SA!!
Panda

Innlegg Soknaokse » 28 Jun 2009, 12:20

Med Skeid's nye web er det gjort en fantastisk jobb av redaksjonen. Førøvrig banner (Se Skeid - Nybergsund) kan jeg ikke se noe negativt med, (meget smakfull). Det eneste som mangler på denne web'en nå er en tre-poenger idag kl.18.00. Da blir livet verdt å leve igjen! SASASA!! :D
Soknaokse

Innlegg mac_gyver » 11 Okt 2009, 15:37

Skeid - Kongsvinger banneret er jo fantastisk!!! Utrolig god idé og glitrende utført :D
Skeid mot toppen!
Brukerens avatar
mac_gyver

Innlegg Anders » 12 Okt 2009, 15:26

Tusen takk for det, mac_gyver! Noen ganger er jeg så kreativ at jeg til og med overrasker meg selv. :P

Forslag til "temaer" for framtidige bannere tas forresten imot med takk! Nå er det riktig nok bare en seriekamp igjen på hjemmebane denne sesongen (etter KIL-kampen), men jeg forventer ikke å være være like lynende kreativ foran hver hjemmekamp. Så, hva forbinder dere egentlig med Haugesund og FKH? Måker? Kyst, vær og vind, kanskje? Noe annet?

Og ikke minst: Hvordan fungerer størrelsen på dette banneret? Vi har aldri hatt et så stort kampbanner på Skeid.no før. Så, er det for stort, og tar for mye oppmerksomhet, eller er det greit at neste kamp får såpass mye plass på toppen av sida?
Åk själv, gubbjävel!
Brukerens avatar
Anders

Innlegg mac_gyver » 12 Okt 2009, 17:50

Jeg syns at det er tøft når det er så stort! Deilig å ikke ha reklame ;) men skjønner godt hvis litt av plassen blir brukt til reklame!

Når jeg tenker på haugesund blir det fort måker osv ja...

Okse vs. Måke tema kanskje? liten tvil om hvem som vinner der 8-)
Skeid mot toppen!
Brukerens avatar
mac_gyver

Innlegg AndyBown » 13 Okt 2009, 11:15

Flott banner, ja! Synes størrelsen er veldig bra, og designet eminent.

Når sesongen er over, ser jeg gjerne et tilsvarende banner bare uten kampreklamen. F.eks. en montasje med 5-6 spillere i action. Kunne kanskje prøvd å få til en løsning ala www.lsk.no ? Blir kanskje litt komplisert, men det hadde vært knall :)

Men bra jobba, stå på!
AndyBown

Innlegg Anders » 14 Okt 2009, 15:18

Ikke noe dårlig forslag det, AndyBown. Jeg står på helt bar bakke når det gjelder flashanimasjoner og de greiene der, men det bør det vel være mulig å lære seg litt ved hjelp av prøve-og-feile-metoden.
Åk själv, gubbjävel!
Brukerens avatar
Anders

Innlegg Skjolden » 15 Okt 2009, 20:31

Veldig stilig!
Kan kanskje hjelpe folk slik at de veit lettere når det er kamp, så de kommer seg på Bislett!??
Skjolden

Innlegg mac_gyver » 15 Okt 2009, 22:08

Kanskje kjøre en slags opfordring til alle fans at de skal komme seg på kamp?
Skeid mot toppen!
Brukerens avatar
mac_gyver

Innlegg mac_gyver » 27 Okt 2009, 17:07

utover vintern kan det kanskje være en idé med et banner med et slags positivt budskap:) i disse triste tider hadde det vært fint å komme inn på skeidsiden og se etter eller annet som får humøret opp 8-)
Kanskje noen spillere in-action?

Slenger bare ut noen ideer om hva jeg tror hadde funka.
Skeid mot toppen!
Brukerens avatar
mac_gyver

Gå til Tilbakemeldinger og hjelp

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Bridge by mehdiplugins.com