Skjending av Skeid-huset

Diskuter idrettslaget Skeid. Klubben har hundrevis av aktive utøvere i idrettene bandy, ski og fotball.

Moderator: Rolf-Vidar

Skjending av Skeid-huset

Innlegg Burnley » 29 Mar 2012, 00:46

Norsk Tipping har laget noen plakater til serieåpninga. 16 stykker, én for hver eliteserieklubb. Selvfølgelig har da klubben i den sydøstlige provins fått laga en som blir spredd rundt i Clear Channels montere rundtom i byen. Ikke bare henger svineriet (med en utrolig dårlig tegning av noe som skal forestille Freddy dos Santos) på trikkeholdeplassene i Vogts gate. De har jaggu meg klart å sette opp en på veggen til klubbhuset på Nordre Åsen.

DETTE ER EN PROVOKASJON!

Heldigvis har noen gjort noe med saken og resultatet ser du her :

Bilde

Jeg ringte til Clear Channel og fortalte hva jeg mente om saken og de lovet å sende folk med en gang for å rydde vekk søppelet. Jeg glemte heller ikke å be dem om å ta tilgrisingen av Vogts gate opp til vurdering, men der fikk jeg et noe vagere svar.

Hvis du vil hjelpe til med å protestere på dette, kan du ringe Clear Channel på tlf. 22 02 34 00 og spørre etter den som har ansvaret for utplasseringer av plakater eller du kan sende dem en beskjed på firmapost@clearchannel.no og fortelle dem hva du synes om denne skjendige praksis.

Burnley
Please try to understand before one of us dies!
Brukerens avatar
Burnley

Re: Skjending av Skeid-huset

Innlegg Ergofobi » 29 Mar 2012, 08:28

Bra tiltak!

Jeg har aldri forstått at så mange blir arge over vanlig tagging og grafitti, mens de samme folka glatt godtar at byrommet, som vi alle ferdes i, blir tilgriset av kommersiell tagging( reklame ).

Ikke mange igjen med estetisk sans der ute.... :?

Clear Channel, ja. Det var vel disse folka som fikk grønt lys av pengegriske politikere i Oslo som godtok at Hafslund fikk konstruere sine groteske "nedstigningstårn" med lysende reklame som gjør sveiseblind? Mener å huske at da det samme skjedde i Bergen så ble det opprør blant borgerne...Men ikke her i innflytterbyen med svunnen lokalpatriotisme. :roll:
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes... That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg Anders » 29 Mar 2012, 17:05

Meget bra. Og på sin plass.

Undertegnede og et par andre Skeid-pøbler (blant annet karakteren "Teej" her på forumet) gjorde noe lignende den gangen det hang to store reklameplakater på gjerde mot øvre kunstgressbane (til venstre for kiosken, ut mot gata). Det var så vidt jeg husker reklame for Canal Pluss, som på den tiden hadde rettighetene til Tippeligaen. På den ene plakaten stod det noe sånt som "Ære være Kålenga". Vi malte over hele driten med rødt.

Hører med til historien at Onkel Politi faktisk kom kjørende forbi mens vi holdt på. Onkel stoppet opp, sveivet ned vinduet og spurte hva vi gjorde. Svaret var, og det var jo sant, at vi var i gang med å male over den ene reklameplakaten med VIF-budskap, fordi dette var Skeids territorium. "Ok", sa onkel, og kjørte videre.
Åk själv, gubbjävel!
Brukerens avatar
Anders

Innlegg Ergofobi » 29 Mar 2012, 21:33

Anders skrev:Meget bra. Og på sin plass.

Undertegnede og et par andre Skeid-pøbler (blant annet karakteren "Teej" her på forumet) gjorde noe lignende den gangen det hang to store reklameplakater på gjerde mot øvre kunstgressbane (til venstre for kiosken, ut mot gata). Det var så vidt jeg husker reklame for Canal Pluss, som på den tiden hadde rettighetene til Tippeligaen. På den ene plakaten stod det noe sånt som "Ære være Kålenga". Vi malte over hele driten med rødt.

Hører med til historien at Onkel Politi faktisk kom kjørende forbi mens vi holdt på. Onkel stoppet opp, sveivet ned vinduet og spurte hva vi gjorde. Svaret var, og det var jo sant, at vi var i gang med å male over den ene reklameplakaten med VIF-budskap, fordi dette var Skeids territorium. "Ok", sa onkel, og kjørte videre.

Ha-Ha! :mrgreen:
Det kaller jeg korrekt utøvelse av embetet. Ikke alle politifolk er bokstavtro og rigide med en iboende trang til å markere at de har makt til å utøve vold.

Det er jeg happy for og kan ikke forstå annet enn at denne politikonstabelen foretok en rett vurdering i sakens anledning.
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes... That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg Burnley » 29 Mar 2012, 23:46

Det kommer mer. Stay tuned.

Burnley
Please try to understand before one of us dies!
Brukerens avatar
Burnley

Gå til Allianseidrettslaget Skeid

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Bridge by mehdiplugins.com