Bandyens framtid i Skeid

Diskuter idrettslaget Skeid. Klubben har hundrevis av aktive utøvere i idrettene bandy, ski og fotball.

Moderator: Rolf-Vidar

Bandyens framtid i Skeid

Innlegg dollydimple » 24 Aug 2011, 21:56

Var på trening på Nordre Åsen i dag. Det nye kunstgresset var blitt råbra og det er liten tvil om at hele anlegget har fått ett markant løft. Det som bekymrer meg litt er hvor klubben skal ha bandybanen sin til vintern??. Det "resirkulerte" kunstgresset på øvre bane regner jeg med er umulig å sprøyte da det vel ligger varme under??? Bandyen i Skeid er egentlig mitt hjertebarn. All honnør til Helge Holter og resten av bandygjengen som legger ned en betydelig dugnadsinnsats hver vinter. Problemet har vært at Skeid har vært stemoderlig behandlet av kommunen som ikke prioriterer naturisbanene. Med det nye kunstgresset frykter jeg at bandyen nå må holde til på Idrettshøyskolen hele vinteren igjennom, noe som vil være drepende for rekrutteringa. Skeid har drivi med bandy siden 1930 og vi er den eneste klubben på Oslo øst som forsvarer æra til bandyen og slåss mot pappagutta fra Ready og Stabæææææk.(OK, Sagene og Berg også da.)
Vann er is som venter på neste sesong!!!!
dollydimple

Re: Bandyens framtid i Skeid

Innlegg Anders » 25 Aug 2011, 20:12

Det er så vidt jeg vet meningen at det skal legges is på toppen av kunstgresset om vinteren. Og det er vel Ingen undervarme der. Mener det et par baner der dette gjøres i Oslo allerede. På NIH for eksempel, kan det stemme...?
Åk själv, gubbjävel!
Brukerens avatar
Anders

Innlegg Magdalena Neuner » 26 Aug 2011, 09:12

Nei, dyktige Anders; det er nok grus om sommeren på den bandybanen på NIH.......Du tenker kanskje på kunstgressbanen/friidrettsbanen et steinkast unna :-)
Magdalena Neuner

Innlegg hjf » 31 Aug 2011, 18:07

Det er ikke undervarme på øvre grusen og meningen er at det skal sprøytes om vinteren.... Ready har KG med is på om vinteren.
hjf

Innlegg Ergofobi » 01 Sep 2011, 23:25

Mulig jeg banner i kjerka her, men jeg synes det er helt greit hvis bandy forsvinner fra Skeid. Jeg synes det er mye mer trist at Skeid ikke har ishockey lenger. Det er en idrett som jeg heller hadde ønsket at klubben skulle blitt assosiert med.

For min del kan også ski forsvinne. Det er en sport for selvpinere og abnormt slimproduserende personer som kjører en voldsom egotripp i de vakkert anlagte løypene i Oslos omkrets.
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes... That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg dollydimple » 04 Sep 2011, 11:19

Banne i kjerka er et totalt upassende uttrykk i denna sammenhengen!
Faktum er at du både banner i kjerka, driter på alteret og lager dasspapir av salmebøkene. Bandyen er Ur-hockeyen!!. Den oppsto mange år før dem borte hos Vålerengen begynte å fly etter en pastill på isen.
For oss som har røtter i denna klubben og sjøl trener, og har unger som trener i Skeid så betyr historien til klubben utrolig mye. Alle som er aktive i klubben veit at det er helt urealistisk å snakke om hockey i Skeid.
Takk til Kim og gjengen for fantastiske skikurs for unga om vinter`n. Dere står på i tjue minus på Linderudkollen hver eneste vinter og takk til Helge Holter og resten av bandygjengen for utallige dugnadstimer og topp bandyskole for unga. Dere er klubbens virkelige helter. Så får vi leve med at vi har sinnsykt med PC-supportere som sitter foran sin "hjulett pækkhard" og koker alle problemstillingene ned til pjolterlogikk. Takk og pris for at bærta fra Sesam Stasjon har fordufta her inne ellers hadde jeg nesten klikka i vater
dollydimple

Innlegg Ergofobi » 04 Sep 2011, 15:15

dollydimple skrev:Banne i kjerka er et totalt upassende uttrykk i denna sammenhengen!
Faktum er at du både banner i kjerka, driter på alteret og lager dasspapir av salmebøkene. Bandyen er Ur-hockeyen!!. Den oppsto mange år før dem borte hos Vålerengen begynte å fly etter en pastill på isen.
For oss som har røtter i denna klubben og sjøl trener, og har unger som trener i Skeid så betyr historien til klubben utrolig mye. Alle som er aktive i klubben veit at det er helt urealistisk å snakke om hockey i Skeid.
Takk til Kim og gjengen for fantastiske skikurs for unga om vinter`n. Dere står på i tjue minus på Linderudkollen hver eneste vinter og takk til Helge Holter og resten av bandygjengen for utallige dugnadstimer og topp bandyskole for unga. Dere er klubbens virkelige helter. Så får vi leve med at vi har sinnsykt med PC-supportere som sitter foran sin "hjulett pækkhard" og koker alle problemstillingene ned til pjolterlogikk. Takk og pris for at bærta fra Sesam Stasjon har fordufta her inne ellers hadde jeg nesten klikka i vater

Oisann! Ser ut til at du brenner skikkelig for krokkjepp med oransje golfball. Her ble en nerve truffet, tydeligvis.
Hva Vålerenga skulle ha å gjøre med at ishockey hadde vært en bedre idrett å ha på tapetet i Skeid enn bandy, ligger litt utafor min fatteevne, men opplys meg gjerne.
Bandy har liten utbredelse og er ikke en gang i nærheten av å bli olympisk idrett. Det er i og for seg ikke noe motargument mot bandyen i seg selv, men forteller litt om hvor lite fengende den fritidssysselen er for de aller fleste. Ishockey er en stor idrett og big business på verdensbasis. Det er en en sport som spilles på liten flate, er fysisk hard, som forseggår kjapt, framskaffer engasjement og som, i det store og hele, kan bivånes i en hall. Det appelerer til meg mer enn en idrett som spilles på en stor isflate, med en liten ball, med relativt lite action og utøves stort sett i 25 blå. Det er en idrett som svensker, finner og russere gjerne må få lov å fortsette å dele medaljene seg i mellom og å ha i fred.

Jeg mener at Skeid heller burde ha spissa tilbudene til fotball og muligens ishockey, mens de som driver med andre sysler jo like gjerne kunne gjort det andre steder. Beveger man seg en T-banetur til Oslo Vest/Bærum/Montebello osv., så har jo disse skapningene der borte fullgode tilbud til bandyfolket. Hva kommer til ski, så trenger man ikke ta trikken lenger enn til skogene ved Kjelsås før det står et tilbud klar.

Så ser jeg at du rører fælt gjennomgående i innlegget ditt og forsøker å sette meg på plass med ymse beskrivelser, men det hadde bare fungert hvis du hadde vært i besittelse av injurierende kraft.

Mitt poeng her var at jeg personlig heller hadde sett at ishockey hadde hatt en fremtrende plass i Skeid. Jeg hadde ikke felt en eneste tåre hvis bandy og ski hadde forsvunnet. Det er et fair standpunkt og det får så være om en eller annen pizzakjede får ømme tær av utsagnet. At ishockey skulle vært urealistisk i Skeid? Skeid hadde ishockeylag og lå før i toppserien og har tradisjonen. Det står på bygging av hall( se til Sverige og de "boblene " de har drøssevis av der ) og ildsjeler.

Til slutt: Det virker fortsatt som om enkelte sliter med at dette er et debattforum hvor klubben Skeid inviterer hvem som helst til å diskutere diverse temaer. Dette er ikke et politisk beslutningsorgan eller en møteplass hvor de som deltar innvilges myndighet til å ta beslutninger.

Derfor gjentar jeg oppfordringen fra så mange ganger før: Chill Out! :P 8-)
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes... That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg Skjolden » 04 Sep 2011, 21:16

Med de innleggene du har hatt i denne saken Ergofobi, så har du mistet all respekt fra meg.
Og det er MIN mening.
Skjolden

Innlegg Ergofobi » 04 Sep 2011, 21:31

Skjolden skrev:Med de innleggene du har hatt i denne saken Ergofobi, så har du mistet all respekt fra meg.
Og det er MIN mening.

Okei, det er et fair standpunkt. I`ll get by...

Er det for mye forlangt å be om noen linjer til med ytring og spørre om hvorfor?
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg Ergofobi » 04 Sep 2011, 23:55

...og så er hockey`n så bra for unga:
http://www.aftenposten.no/nyheter/sport ... 894412.ece

Dere må roe ned, folkens. Bandy og ski er sikkert ålreit for de som måtte holde på, på samme måte som sleggekast, rytmisk sportsgymnastikk eller fekting med kårde oppfattes som artig av de som evt. måtte holde på med det.

Jeg la bare fram hva mitt personlige syn på idrettene bandy og ski er, og det falt tydeligvis noen tungt for brystet. Jeg hadde helst sett at Skeid hadde sysla med fotball og ishockey og er ikke så veldig opptatt av om hvor lenge bandy har eksistert i klubben. De to idrettene er rett og slett dørgende kjedelig og jeg tror Skeid som klubb hadde greid seg fint uten, men jeg har null problemer med å akseptere at andre ser det annerledes.

Jeg har også lyst til å arrestere pizzabudet litt. Vedkommende uttaler:

Vel, enten er de røttene korte, eller så er det snakk om selektiv oppfatning av historien, eller begge deler. I 1961 fikk Knut Nygård norsk ishockeys høyeste æresbevisning, Gullpucken. I 1965 fikk en av tidenes beste norske ishockeyspillere, Thor Martinsen, den samme prisen. Begge to representerte, hold deg fast, Skeid!

Så hvis "historien til klubben betyr utrolig mye" for de som har "røtter"( hva nå det måtte innebære? ), så må vel de som hevder slikt være særdeles lei seg for at ishockey ikke er å finne lenger i Skeid, eller hva?
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg Skjolden » 05 Sep 2011, 08:39

Bandy er vinteridrettens svar på fotball..
Like mange spillere, lik bane, "like" regler...
For en fotballspiller er det mer nyttig å drive med bandy om vintern, enn hockey, tror nå jeg..

Hockey er en sport for pyser...
Tøffere sport? Ja selvfølgelig går de hardere i duellene, men det er jo fordi de har lessa på seg med utstyr, skulle jo tro de var redd for et lite blåmerke...
Inne i en hall...?
Skjolden

Innlegg Ergofobi » 05 Sep 2011, 09:47

Skjolden skrev:Bandy er vinteridrettens svar på fotball..
Like mange spillere, lik bane, "like" regler...

Det hjelper ikke. Fotball er gøy. Bandy er kjedelig. Punktum.

For en fotballspiller er det mer nyttig å drive med bandy om vintern, enn hockey, tror nå jeg..
Jeg tror det er best at fotballspilleren fortsetter å spille fotball på vinteren. Gjerne i en hall...

Hockey er en sport for pyser...
Tøffere sport? Ja selvfølgelig går de hardere i duellene, men det er jo fordi de har lessa på seg med utstyr, skulle jo tro de var redd for et lite blåmerke...
Ja, de gutta som holder på med kølle og puck er noen reale kyllinger.:
http://www.vg.no/sport/ishockey/artikke ... d=10085340

Inne i en hall...?
Ja og det er veldig bra. Jeg har ikke noe behov for å være med selvpininga som er en viktig del av norsk, protestantisk kulturarv. Kan jeg stå/sitte inne i en hall og se på en kul og fartsfylt idrett, så gjør jeg heller det enn å stå ute på en snøhaug i 25 blå for å bivåne en idrett som er like spennende å følge som et parti med bridge på eldresenteret.
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg Skjolden » 05 Sep 2011, 10:00

Så du tror ikke at det å drive med flere idretter er med på å utvikle totalen hos barn/unge?

Og den linken du henviser til, det er landslagsgutter det står om der...
Det er daglig kost for den "vanlige" bandyspillern...
Skjolden

Innlegg dollydimple » 05 Sep 2011, 10:16

Jeg gidder egentlig ikke å kommentere flere av Ergofobi sine innlegg. De taler for seg sjøl. Problemet med Skeid sine "PC-supportere" er at de har dårlig forståelse for hvordan vi drifter en klubb basert på dugnadsinnsats og stor grad av frivillighet. Det beste hadde vært om Ergofobi brukte energien sin på VG-nett, Hegnar Online og de sju-åtte andre diskusjonsforaene han garantert bruker hele natta på å sitte oppe og kverulere på. Alternativt har Vålerengen et diskusjonsfora der han kan diskutere ishockey opp av vantet og ned av stolpe.

Over til det egentlige temaet for denne tråden. Kommunen sprøytet Skeidbanen ca fem ganger forrige vinter. Bandygjengen i Skeid sprøytet såle og la hele grunnlaget for banen. Da reklamerte kommunen på sine hjemmesider at "nå var det is på Skeidbanen". Frekkasene!!! Naturisbanene og Skeid blir bevisst nedprioritert av kommunen. forrige vinter kanaliserte kommunen allle spenna sine til WM på ski i Holmenkollen, noe som ble fatalt for naturisbanene i Oslo.
Konklusjonen blir at vi trenger kunstis på Nordre Åsen, men åssen skal vi skaffe spenn til detta???
dollydimple

Innlegg Ergofobi » 05 Sep 2011, 10:48

Skjolden skrev:Så du tror ikke at det å drive med flere idretter er med på å utvikle totalen hos barn/unge?
Jo, men jeg har problemer med å forstå hvorfor det på død og liv må være bandy...

Og den linken du henviser til, det er landslagsgutter det står om der...
Det er daglig kost for den "vanlige" bandyspillern...

Er det om å gjøre å være "tøffest"( flest blåmerker, stå ute i 30 minus osv. ), eller er det viktigst å ta del i, og bejuble, en fascinerende idrett?
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg Ergofobi » 05 Sep 2011, 11:02

dollydimple skrev:Jeg gidder egentlig ikke å kommentere flere av Ergofobi sine innlegg. De taler for seg sjøl. Problemet med Skeid sine "PC-supportere" er at de har dårlig forståelse for hvordan vi drifter en klubb basert på dugnadsinnsats og stor grad av frivillighet. Det beste hadde vært om Ergofobi brukte energien sin på VG-nett, Hegnar Online og de sju-åtte andre diskusjonsforaene han garantert bruker hele natta på å sitte oppe og kverulere på. Alternativt har Vålerengen et diskusjonsfora der han kan diskutere ishockey opp av vantet og ned av stolpe.

Du står fritt til å mene det du vil. Innleggene dine avslører uansett en manglende evne til å debattere og fremme ditt syn. Utveien for sånne som deg blir dermed å forsøke å patronisere og demonisere en motdebattant med direkte usanne påstander og utsagn. Det biter ikke på meg, fordi jeg har sett de metodene blitt tatt i bruk av skapninger på samme lave nivå før. Dette virker du å gjøre fordi jeg utbasunerer at ishockey hadde vært en idrett jeg heller ville ha skulle blitt assosiert med Skeid enn bandy og ski.
Dernest forsøker du å skyve barn og unge og dugnadsarbeid foran deg og påstår at jeg ikke har forståelsen av dette. Hva vet du om det? Og hva har dugnadsarbeid med antallet idrettsgrener i en klubb å gjøre?

Jeg priser meg lykkelig over at jeg ikke har barn som spiller bandy i Skeid. Det virker ikke akkurat som noe utviklende miljø, hvis du er en fremtredene representant, vel og merke...

Fortsett å kalle meg kverulant og hva du vil og la gjerne være med å komme med argumenter. Det gjør deg bare enda mindre og enda mer uinteressant...
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg Bakunin » 05 Sep 2011, 11:17

Skjønner ikke vitsen ergofobi med å slenge dritt om en allerede eksisterende idrett i klubben vår? Her er det hedersfolk som står på for at andre skal ha mulighet til å drive med noe dem syns er gøy. Hvis du brenner så veldig for hockey i Skeid så kan du vel sette igang med en hockeygruppe i klubben vår, som du sier så er det jo kultur for det. Men kan jo hende at du ikke har tid til alt frivillige arbeidet som må nedlegges med tanke på all tid du bruker på å skrive piss på dette og sikkert andre forum, men dette er jo bare min mening da...
"There's no I in team, but there's a U in c.unt"
Kenny F***ing Powers
Bakunin

Innlegg Ergofobi » 05 Sep 2011, 12:09

Bakunin skrev:Skjønner ikke vitsen ergofobi med å slenge dritt om en allerede eksisterende idrett i klubben vår?
Jeg må si noen av dere framstår som en relativt hårsår gjeng. At jeg( eller andre ) ytrer at bandy er en kjedelig sport uten apell er du nesten bare nødt for å finne deg i, all den tid ikke du( eller andre ) definerer hva som er lov å ytre. Skjønner at temaet fremstår( av en eller annen merkelig grunn ) som kontroversielt, men det gjør ikke den idretten noe bedre for det.
Merkelig også at du ikke tar for deg de som har "slengt dritt" om ishockey i denne tråden...Og hvordan ser du på idretter som sprangridning, bowling, dart, badminton og synkronstup? Blir det feil å ytre at disse idrettene er kjedelige å se på?

Her er det hedersfolk som står på for at andre skal ha mulighet til å drive med noe dem syns er gøy.
Det tviler jeg ikke på, og all ære til dem. Men fortsatt er det slik at bandy er en kjedelig idrett og ishockey hadde gjort seg bedre.

Hvis du brenner så veldig for hockey i Skeid så kan du vel sette igang med en hockeygruppe i klubben vår, som du sier så er det jo kultur for det.
Det har jeg ikke tid til. Betyr det at jeg ikke kan utbasunere at ishockey hadde vært en bedre sport å ha i Skeid enn bandy?

Men kan jo hende at du ikke har tid til alt frivillige arbeidet som må nedlegges med tanke på all tid du bruker på å skrive piss på dette og sikkert andre forum, men dette er jo bare min mening da...

Den meningen må du få lov til å ha. At du farer med usannheter spiller liten rolle for meg. Jeg er heldigvis skrudd sammen på den måten at løgnaktig vrøvl preller av som vann på gåsa. Du vet null og niks om hva jeg bruker tid på, eller ikke bruker tid på. Du stråmannsargumenterer( slik som "dollydimple gjør ). Det er en debattmetode som er velkjent og som er mye brukt. Den er også uhederlig og vitner om mangel på argumenter og kunsten å ordlegge seg.

Jeg har forstått det slik at dere har blitt veldig opprørte og sinna over at noen har våget å si at en idrett som er kjedelig er å finne under Skeid-paraplyen. Det er helt greit. Få det ut. Så kan vi kanskje kjøre en debatt når sinnet har lagt seg...

Bare det å reagere på at noen bruker litt tid på et forum....Åh Herrejemini! Janteloven i fri dressur... :roll:
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg Bakunin » 05 Sep 2011, 12:54

Nå er jeg av den mening at all idrett er sunt og bra for unge som gamle. Spiller ingen rolle for meg om det er hockey, bandy, fotball eller ski. Men det er nå sånn at i klubben vår, har vi 3 idretter. Disse har vi pga. at mange forskjellige folk står på gratis og av fri vilje, så hvis du vil ha hockey så må du eller noen andre stille opp mange timer gratis og bruke mye av fritida si på dette.
Syns ikke det holder å si bandy og ski er kjedelig derfor må vi kutte ut, begynn med hockey fordi da kan jeg sitte i en varm hall å se på..
Selv om du muligens har ex.phil og debatteringskurs fra frp, så blir ikke dine meninger mere sanne og riktige enn andres. Prøv å bruk litt mer energi på å støtte klubben vår også kan du bruke resten av tida på å chille ut ;)
"There's no I in team, but there's a U in c.unt"
Kenny F***ing Powers
Bakunin

Innlegg Ergofobi » 05 Sep 2011, 13:23

Bakunin skrev:Nå er jeg av den mening at all idrett er sunt og bra for unge som gamle. Spiller ingen rolle for meg om det er hockey, bandy, fotball eller ski. Men det er nå sånn at i klubben vår, har vi 3 idretter. Disse har vi pga. at mange forskjellige folk står på gratis og av fri vilje, så hvis du vil ha hockey så må du eller noen andre stille opp mange timer gratis og bruke mye av fritida si på dette.
Syns ikke det holder å si bandy og ski er kjedelig derfor må vi kutte ut, begynn med hockey fordi da kan jeg sitte i en varm hall å se på..
Et greit standpunkt, og det respekterer jeg, men jeg har bare nevnt at jeg heller hadde sett at klubben Skeid hadde blitt assosiert med ishockey istedenfor bandy og ski. Jeg tror klubben Skeid ville ha tjent på det. En ishockeyhall kan dure og gå hele tiden og er ikke væravhengig. Jeg synes standpunktet mitt er helt fair. Jeg har ikke tid til å stille opp. Jeg bruker ekstratid på andre ting, bl.a. å hjelpe til i helsevesenet. Men jeg forlanger ikke at alle andre skal stille opp å jobbe med syke mennesker for at de skal være berretiget å ha en mening om emnet. Skjønner?

Selv om du muligens har ex.phil og debatteringskurs fra frp, så blir ikke dine meninger mere sanne og riktige enn andres.
Her forsøker du igjen å tilegge meg egenskaper eller erfaring som du ikke har den ringeste anelse om jeg har. Jeg har heller ikke påstått at mine standpunkter er mer sanne eller riktigere enn andres. Jeg har forsøkt å redegjøre for mitt syn uten å gå veien om stråmannsargumentasjon. Det er langt mer enn det andre i denne tråden har gjort.

Jeg må si jeg stusser over å bli slått i hartkorn med Frp. Det er intet parti som sitter på Stortinget som jeg har større avsky for, og tar større avstand fra, enn det partiet. Retorikken deres er så lett å gjennomskue for et øye som bare har litt trening. Her bommer du fundamentalt.

Prøv å bruk litt mer energi på å støtte klubben vår også kan du bruke resten av tida på å chille ut
Jeg mener at ordet "støtte" kommer i mange fasetter. Det er en generell misoppfatning at ordet "støtte" innebærer å dilte etter det majoriteten evt. måtte mene. Jeg liker bedre en fri og åpen debatt, og tror at det gir best mulig resultater på sikt. Jeg liker å chille også og blir ikke akkurat hissig som et lemen av en debatt på et forum til en norsk idrettsklubb. Det overlater jeg til andre... 8-)
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg dollydimple » 18 Nov 2011, 10:44

Skeidoksene vedtok på et høyst uoffisielt medlemsmøte på avslutningsfesten på Soria Moria den 29. Oktober å starte et bandylag i bedriftsserien, helt til noen lyse hoder faktisk fant ut at det ikke eksisterer noen bedriftsserie i bandy, men drit i det...., hva skal navnet vårt være?? "Oksekøllene" eller " de rosa ballene"??. Vi hadde så vidt jeg husker en uforpliktende avtale om å trene på våre kjære hjemmeårena, Skeidbanen, så fort det kommer naturis.
Skeidbanen som forøvrig er en eksakt kopi av Post-stadion i Berlin sin naturisbane. Litt statistikk: Det er et historisk sus over isforholdene på Post-stadion. Det var jo her at den sovjetiske kunstløpersken Anfisa Kusarova vant OL-gull i kunstløp under vinter-OL i Berlin i 1936 og det med Eva Braun på tribunen. Forøvrig den eneste gangen Eva Braun overvar en kunstløpfinale noensinne. Anfisa Kusarova fikk et tragisk endelikt , da hun etter å ha kommet hjem til Alma Ata ble involvert i en utroskapsskandale med sønnen til Trotskij. Men drit i det..... er noen hypp på å møtes for å spille bandy sånn helt for moro skyld, nå når kulda senker seg over vårt hjemlige svar på Post-stadion???
dollydimple

Innlegg Tore T » 18 Nov 2011, 11:33

Kan ikke spille pga jumper's knee, men jeg kan stille med det høyst nødvendige - og påkrevde - utstyr på sidelinja.
Bilde

When they kick out your front door,
How you gonna come?
With your hands on your head,
Or on the trigger of your gun?
Brukerens avatar
Tore T

Innlegg ik@skeid.no » 18 Nov 2011, 18:19

Sprekt. Jeg er med på Okse-bandy.
ik@skeid.no

Innlegg Burnley » 18 Nov 2011, 23:22

dollydimple skrev:Skeidoksene vedtok på et høyst uoffisielt medlemsmøte på avslutningsfesten på Soria Moria den 29. Oktober å starte et bandylag i bedriftsserien, helt til noen lyse hoder faktisk fant ut at det ikke eksisterer noen bedriftsserie i bandy, men drit i det...., hva skal navnet vårt være?? "Oksekøllene" eller " de rosa ballene"??. Vi hadde så vidt jeg husker en uforpliktende avtale om å trene på våre kjære hjemmeårena, Skeidbanen, så fort det kommer naturis.
Skeidbanen som forøvrig er en eksakt kopi av Post-stadion i Berlin sin naturisbane. Litt statistikk: Det er et historisk sus over isforholdene på Post-stadion. Det var jo her at den sovjetiske kunstløpersken Anfisa Kusarova vant OL-gull i kunstløp under vinter-OL i Berlin i 1936 og det med Eva Braun på tribunen. Forøvrig den eneste gangen Eva Braun overvar en kunstløpfinale noensinne. Anfisa Kusarova fikk et tragisk endelikt , da hun etter å ha kommet hjem til Alma Ata ble involvert i en utroskapsskandale med sønnen til Trotskij. Men drit i det..... er noen hypp på å møtes for å spille bandy sånn helt for moro skyld, nå når kulda senker seg over vårt hjemlige svar på Post-stadion???

Det vedtok vi slettes ikke!

Burnley
Please try to understand before one of us dies!
Brukerens avatar
Burnley

Innlegg dollydimple » 19 Nov 2011, 00:37

Burnley skrev:
dollydimple skrev:Skeidoksene vedtok på et høyst uoffisielt medlemsmøte på avslutningsfesten på Soria Moria den 29. Oktober å starte et bandylag i bedriftsserien, helt til noen lyse hoder faktisk fant ut at det ikke eksisterer noen bedriftsserie i bandy, men drit i det...., hva skal navnet vårt være?? "Oksekøllene" eller " de rosa ballene"??. Vi hadde så vidt jeg husker en uforpliktende avtale om å trene på våre kjære hjemmeårena, Skeidbanen, så fort det kommer naturis.

Det vedtok vi slettes ikke!

Burnley

Hå, joda. Du lovte sågar å gå til innkjøp av skøyter. Jeg skal ikke skryte. Bambi på isen er en forsiktig vurdering av undertegnede sine skøyteferdigheter, men vi har jo flere som er tidligere aktive bandyspillere i Oksene. De kan sikkert være spillende trenere og coacher.
Dersom naturisen lar vente på seg kan vi eventuelt ta en treningsøkt på Berg-banen som jo likner svært på Olympiastadion i Berlin. Det blir kanskje for drøyt å bevege seg over til Ullevål-land??

Etter trening er jeg hypp på fotografering av laget på sjølveste oksestatuen. Vikan ga meg noen bilder i hodet etter talen sin på avslutningsfesten.
dollydimple

Neste

Gå til Allianseidrettslaget Skeid

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Bridge by mehdiplugins.com