Dine 3 all-time favorittspillere i Skeid

Diskuter annet relatert til Skeid Fotball. Junior elite, Skeid 2, Skeid-historie, Oksene, drift, administrasjon m.m.

Moderator: Rolf-Vidar

Dine 3 all-time favorittspillere i Skeid

Innlegg Ergofobi » 25 Nov 2011, 15:13

Hvem og hvorfor?

Jeg starter:

1. Morten Vinje
En fyr med en afro det virkelig står respekt av. Det hjalp at han var en særdeles solid forsvarsspiller også. Veldig tacklingssterk og god til å sette i gang bakfra.

Bilde

2. Daniel Braaten
Enda en med kongeafro. Jeg liker stilen hans på banen. Laidback og kul det ene øyeblikket. En ustoppelig okse det neste. En spiller som allerede i ung alder var altfor bra for det nestøverste nivået i Norge.

Bilde

3. Ole Martin Johansen
Sannsynligvis den lateste mannen som noensinne har spilt i Skeid, men for en teknikk og pasningsfot! Herlig spiller og et direkte motstykke til alle drøvtyggende treningsnarkomaner med selvdisiplin. Jeg digger sånne spillere.

Bilde
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes... That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Re: Dine 3 all-time favorittspillere i Skeid

Innlegg Lilleborg » 25 Nov 2011, 18:41

Off, den er vrien. Jeg gjør et forsøk likevel:

1. Espen Grina
Espen er en hedersmann. Verdens hyggeligste gutt, som alltid gikk ut på banen med et mål, nemlig å jobbe ræva av seg for klubben. Hadde kanskje ikke de nødvendige ferdighetene for å spille på toppnivå, men du verden som han gjorde opp for seg med en arbeidsinnsats jeg ikke har sett maken til i klubben den tiden jeg har vært supporter.

Kan se ut som han bedriver noe annet enn fotball i disse dager:
http://www.dfs.no/?module=Articles;acti ... w;ID=53993

2. Erik Noppi
Vår beste midtstopper gjennom tidene? I hvert fall en het kandidat. Et år var han jaggu toppscorer for oss også. Var nesten sånn at han scoret hver gang han kom opp på corner. En bauta!

3. Daniel Braaten
Showmann, entertainer og en herlig type. Fikk altfor mange frispark i mot seg i Adecco fordi han er så jævlig sterk, noe som må ha frustert han. Når Daniel var i form så eide han alle, uansett hvem han spilte mot. En ufattelig fysikk kombinert med rå hurtighet. Gleder meg til å se han i Skeiddrakten igjen en gang i framtiden!
Two jackets and a ball, that's all you need!
Glen Foy
Brukerens avatar
Lilleborg

Innlegg Petter V » 25 Nov 2011, 21:02

Selv om jeg bare har sett to av disse i aksjon, tror jeg nesten det må bli sånn:
1. Hans Nordahl, en av Norges aller største klubbspillere, med 544 klubbkamper og over 200 mål. Fem cupmesterskap, det siste i en alder av over 40 år. 19 landskamper, 50 kamper for bylaget, til tross for at krigen tok fem av hans beste fotballår. En legende!
2. Kjell Kaspersen. Norges første "idrettskjendis" og "glamourboy", men først og fremst en stor keeper gjennom mange år i Skeid og på landslaget. Se: http://www.skeid.no/klubben/historie/pr ... -kaspersen
3. Daniel Braaten. Han kjenner vi alle sammen, så kommentarer er unødvendige.
Petter V

Innlegg Bakunin » 25 Nov 2011, 23:25

1. Daniel Braaten, en av de største fotballtalentene jeg har sett. Når han hadde dagen var ingen i nærheten.
2. Frank Olafsen, så han aldri spille for Skeid, men hadde gleden av å ha han som trener. Han showet fælt og balanserte hundrelapper på høykant på panna husker jeg :) Møtte'n på Annexet på grorud og ba han vise frem noen triks for kompisa mine, da kasta'n en femmer høyt opp i lufta og la den død på panna. Syk ballfølelse på den mannen!
3. Kim Larsen, målsniken og fotballnomaden fra Kyrre Greps gate, søyt å klaga på alt og alle. Men alltid moro å spille fotball med i oppveksten, grein når laget hans tapte kamp i friminuttet på Lilleborg ;)
"There's no I in team, but there's a U in c.unt"
Kenny F***ing Powers
Bakunin

Innlegg Burnley » 26 Nov 2011, 10:27

Her er det foreløpig slengt utpå mange navn det er svært vanskelig å argumentere mot.
Jeg synes f.eks. lista til Petter V ligger svært tett opptil fasit, men siden jeg personlig aldri har sett Hanser'n spille og bare har Kasper fra gamle filmklipp....jeg må lage min egen personlige liste utfra hvilke spillere jeg selv har opplevd på banen.

1. Erik Noppi.

Sjef i midtforsvaret med begrenset teknikk som han likevel klarte å finte teknisk bedre spisser med. Har tatt verdens dårligste straffemål i konken mot Sogndal i 2003. Han traff torva før ballen humpet inn så midt i mål som over hodet mulig. Det var bare så vidt ballen rakk frem til målstreken. Men som Erik selv har sagt : "Den gikk inn!".

2. Daniel Braaten

Det Daniel har gjort på sitt aller beste i Skeid, er kanskje det aller beste jeg har sett av noen spillere i norsk fotball. Løp opp umulige baller, triksa seg ut av umulige situsjoner og ellers frekk og uberegnelig som bare fanden sjæl. Sterk som en okse og Skeid-gutt på sin hals som hadde ryggrad til ikke å la seg friste av de ekle penga fre Valle.

3. Jan-Petter Olsen

Jeg tillater meg å være litt privat når jeg tar med min gode venn Petter'n, men hans humør, entusiasme og evne til å gi bånn gass bør være et forbilde for alle Skeid-spillere. Han sendte oss opp i toppen på overtid den 18.september 1995 mot Eik og Dagblabla tok et legendarisk bilde av ham. Skeid har sikkert hatt mange bedre spillere, men jeg velger å la ham representere noen av de mange i vår klubbs historie som har vist holdninger på banen i tillegg til å være enere i garderobemiljøet. Sammen med Daffy Enerly var han helt konge på topp. De to gutta løp fra alle.

Så får dere ha meg unnskyldt Tom-Erik Breive, Joa Gundersen, Anders Jacobsen, Dagfinn Enerly, Roger "Veggen" Vaaler, Ole -Martin Johansen, Glenn Theodorsen, Ove Karlsen, Stian Theting, Espen Grina og for den saks skyld min gode venn Kim Larsen....Petter'n er på pallen for meg.

Burnley
Please try to understand before one of us dies!
Brukerens avatar
Burnley

Innlegg RayDave » 26 Nov 2011, 11:12

Utrolig mange gode navn dere kommer med gutta Jeg må også ta hensyn til de jeg selv har opplevd live på banen, så Hanser'n m fl må vike for disse:
1. Daniel Braaten. Når denne gutten setter fart så er det ingen som stopper han i Norge. Publikumspiller! Hadde jeg hatt mulighet så hadde jeg betalt de 6-8 mill han har i året for å få han tilbake til Skeid. Makan til gutt! Håper jeg vinner i Vikinglotto.....
2. Tor Egil "Toro" Johansen. Han var jo Mr Skeid en gang... så gikk han til en viss klubb på Romerike.. Jeg husker fighteren Toro, ga lltid jernet, blødde,takla,finta, var veldig god.
3. Svein Gunnar Rein. Hvilken goalgetter han var. Banka inn mål, var viktig for oss i mange år, også en publikumspiller.

Også jeg ville hatt med mange mange mange flere, 3 syntes jeg var vel lite men men
RayDave

Innlegg Snippen » 26 Nov 2011, 18:11

1. Dagfinn Enerly
2 Daniel Braaten
3 Erik Noppi
Snippen

Innlegg Anders » 26 Nov 2011, 22:28

1. Daniel Braaten
Legend.

2. Erik Noppi
En suveren stopper og kaptein som tok igjen for treghet og svak teknikk med overlegent blikk for spillet. Livsfarlig på offensiv dødball, og ryddet unna i stor stil i luftrommet bakover på banen. Oooooog sånn scorer Noppi!

3. Dagfinn Enerly
I tillegg til at han var en god spiller, er han en bra fyr. En fantastisk innstilling til spillet og ga alltid 110 prosent. Har riktig nok scoret et av tidenes sykeste mål i norsk fotball, mot Skeid for Moss på Melløs, men det er så lenge siden at vi vel får tilgi det.
Åk själv, gubbjävel!
Brukerens avatar
Anders

Innlegg Teej » 29 Nov 2011, 20:39

1) Baniel Braaten - Gleder meg til han kommer tilbake til Skeid, gjerne med Moa og DFH med seg.

2) Knut Helge Hagen - Ordentlig hyggelig fyr, som alltid tok seg tid til å slå av en prat med ungene. God spiller var han og.

3) Ole Martin Johansen - Stod ofte på Årvollsenteret og røyka, med colaen i hånda. Herlig type, litt sånn "plus size Myggen"!
"We've been unlucky lately. If I fell in a barrell of boobs, you can be sure I'll come up licking my thumb." - Ian Holloway
Brukerens avatar
Teej

Innlegg Eirran » 06 Des 2011, 14:20

1. Pål Sætrang
13 mål på 6 seirekamper og målgivende + matchvinner i cupfinalen 1963 som 17-18 åring.
Need I say more

2. Jan "Jonas" Gulbrandsen
Fortsatt norgesrekord i antall cupmesterskap. 6 "bukler" på 12 år.

3. Frank Olafsen
Burde hatt Egebergs ærespris for landskamper i 3 lagidretter
Eirran

Innlegg Skjolden » 07 Des 2011, 21:13

1. Dagfinn Enerly!
Titt og ofte tok han seg tid til å spille litt fotballtennis med en litt under snittet teknisk guttunge.
Fantastisk fyr, fantastisk spiller!

2. Jan Petter Olsen.
Da de andre guttungene på skolen lekte at de var verdenskjente stjerner i friminuttene på skolen, var jeg Jan Petter Olsen. Også en fantastisk fyr!

3. Daniel Braaten.
Den råskapen han viste,med styrke, fart og evnen til å komme seg ut av umulige situasjoner, gjorde sitt til at han fort blei en av de ALLER største favorittene, Nå venter jeg bare på en retur, så kanskje han en dag klarer å toppe denne lista!
Skjolden

Innlegg Snippen » 07 Des 2011, 22:26

Skjolden skrev:1. Dagfinn Enerly!
Titt og ofte tok han seg tid til å spille litt fotballtennis med en litt under snittet teknisk guttunge.
Fantastisk fyr, fantastisk spiller!

Tviler på at det fantes et annet menneske som kunne navnet på flere medlemer i yngres avdeling enn Dagfinn Enerly en periode. Fantastisk fyr, en gang en fantastisk fotballspiler. Hans Hatrick mot Tromsø er det beste jeg har sett en fotballspiller gjøre i norsk fotball. Husker suseren han tokk etter å ha skutt ballen i muren og på returen, fantastisk
Snippen

Innlegg shanks » 08 Des 2011, 09:15

Tar kun med spillere jeg har sett:

1. Daniel Braaten
2. Erik Noppi
3. Espen Grina
shanks

Innlegg Kunstgress » 12 Nov 2014, 15:44

Er det flere enn jeg som ser Kjell Kaspersen på landslagstrening i dette programmet: http://tv.nrk.no/serie/lisenskontrolloe ... /episode-2 :-) Kan det være Voldsløkka Matchbane?
Kunstgress

Gå til Skeid Fotball

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Bridge by mehdiplugins.com