Barmafiaen slår til igjen!!!

Diskuter annet relatert til Skeid Fotball. Junior elite, Skeid 2, Skeid-historie, Oksene, drift, administrasjon m.m.

Moderator: Rolf-Vidar

Barmafiaen slår til igjen!!!

Innlegg Haagen Mynth » 18 Des 2010, 12:57

Barmafia teamet bestående av de sedvanlige selvutnevnte småkongene har slått til igjen hører jeg. Nå har de forflyttet seg til mr. pizza istedenfor Magneten etter hva jeg har forstått. Når skal det bli slutt på at denne såkalte die hard gjengen skal være de eneste som skal ha noe å si for supporter kulturen i Skeid? Hva med oss som som kanskje ikke liker oss så godt på barer og utesteder og som ikke liker å bælme øl hele tida?

Der sitter de, selvgode og selvrettferdige og nikker og smiler til hverandre og er skjønt enige mens de liksom "bestemmer" hva som skal skje i klubben over hodet på oss andre. Skal ikke vi andre få lov til å være med å bestemme snart?

Nei nå er det snart like før jeg melder meg ut av hele greia for sånn som barmafiaen uimotsagt får lov til å ture fram med sin koridor politikk så ødelegger de snart det lille som er igjen av klubben.

VEKK MED BARMAFIAEN !!!!!
Haagen Mynth

Re: Barmafiaen slår til igjen!!!

Innlegg Mats » 18 Des 2010, 21:17

haha, håper dette er en fleip :-)
Brukerens avatar
Mats

Innlegg Ergofobi » 18 Des 2010, 23:41

Haagen Mynth skrev:Barmafia teamet bestående av de sedvanlige selvutnevnte småkongene har slått til igjen hører jeg. Nå har de forflyttet seg til mr. pizza istedenfor Magneten etter hva jeg har forstått. Når skal det bli slutt på at denne såkalte die hard gjengen skal være de eneste som skal ha noe å si for supporter kulturen i Skeid? Hva med oss som som kanskje ikke liker oss så godt på barer og utesteder og som ikke liker å bælme øl hele tida?

Der sitter de, selvgode og selvrettferdige og nikker og smiler til hverandre og er skjønt enige mens de liksom "bestemmer" hva som skal skje i klubben over hodet på oss andre. Skal ikke vi andre få lov til å være med å bestemme snart?

Nei nå er det snart like før jeg melder meg ut av hele greia for sånn som barmafiaen uimotsagt får lov til å ture fram med sin koridor politikk så ødelegger de snart det lille som er igjen av klubben.

:mrgreen: Fæle greier....
Jehovas Vitner har et møtelokale ca. 150 meter unna Mr. Pizza. Det burde vært mulig å få låne lokalet dems innimellom for de som ikke rører Djevelens Munnvann eller synes pub( fra engelsk; PUBLIC HOUSE ) er noe særlig stas å befinne seg på. Faren er at dysterheten og gravalvoret kan gjøre det vanskelig å skille mellom Skeid-folk og de vanlige traverene i det lokalet...

Huff og huff.
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes... That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg Skjolden » 19 Des 2010, 17:30

Mr.Pizza er vel strengt tatt først og fremst et sted man, som man burde skjønne av navnet, kan ete PIZZA?!

Og ingen beslutninger ble tatt her, de blir tatt i styremøter, hvor styremedlemmene av Skeidoksene tar beslutningene, UTEN alkohol.....

Årsmøtet kommer vel snikende rett over nyåret, en YPPERLIG anledning til å kaste alle dissa alkoholiserte selvhøytidelige småkongene ut av styrevervene sine! ;)

Men vi sees vel ikke, for det er vel mer spennende å spy ut tøv på et forum enn å møte folk face to face? ;)
Skjolden

Innlegg Haagen Mynth » 19 Des 2010, 19:08

Skjolden skrev:Men vi sees vel ikke, for det er vel mer spennende å spy ut tøv på et forum enn å møte folk face to face? ;)

Der ser vi det igjen. Typisk småkonge prat. Tåler ikke at andre har andre meninger og svarer med å beskylde folk for å SPY UT TØV!!!!!???? Har du ikke andre argumenter Skjolden???

Nei det er som det alltid har vært. Med en gang noen uttafor den indre kretsen av selvutnevnte "enere" har noe å komme med så kvekker de tilbake med usakeligheter som dette. Ikke rart folk ikke gidder å være med når dere holder på sånn???? Beskylder oss for å fleipe når vi mener alvor og blande inn Jehova's vitner og det ene med det andre.

DERE TÅLER IKKE KRITTIKK OG SVARER MED DRITT NÅR DERE IKKE HAR NOE BEDRE OG KOMME MED!!!!!!!
Haagen Mynth

Innlegg Lilleborg » 19 Des 2010, 19:26

Haagen Mynth,

Hvorfor prøver du ikke heller å få til et møte med disse "småkongene" da? Face to face som Skjolden foreslår?
Two jackets and a ball, that's all you need!
Glen Foy
Brukerens avatar
Lilleborg

Innlegg Rolf-Vidar » 20 Des 2010, 20:50

Haagen Mynth skrev:Barmafia teamet bestående av de sedvanlige selvutnevnte småkongene har slått til igjen hører jeg. Nå har de forflyttet seg til mr. pizza istedenfor Magneten etter hva jeg har forstått. Når skal det bli slutt på at denne såkalte die hard gjengen skal være de eneste som skal ha noe å si for supporter kulturen i Skeid? Hva med oss som som kanskje ikke liker oss så godt på barer og utesteder og som ikke liker å bælme øl hele tida?

Hei, Haagen.

Fint at du har meninger. Jeg synes dette vitner om at du faktisk har et glødende engasjement. All ære til deg for det!

Det jeg derimot har litt mer problemer med, er formen du velger her, og da særlig når du reagerer som du gjør på de tilbakemeldingene du får etter innledningsinnlegget ditt. Du beskylder andre for å være "barmafia" og for å bestemme ting over en øl, uten at alle får delta. Når andre så påpeker at du tar feil, så reagerer du voldsomt. Unnskyld meg for at jeg sier dette, men det er du som starter tråden med surmaget og fullstendig feilslått kritikk for forhold som du selv konstruerer. Ikke noen sted har det stått at man her skulle ta avgjørelser. Dette dreide seg om to ting. For det første var der et sosialt arrangement der hver enkelt selv bar kostnadene for hva de kjøpte å spise/drikke på (noen av oss drakk faktisk ikke alkohol i det hele tatt, så det går faktisk an ). For det andre var det et informasjonsmøte (sto slik i invitasjonen her på skeid.no). Dette etter at noen hadde etterspurt info.

Med et slikt innledningsinnlegg, så må du tåle at andre svarer tilbake med samme mynt - og akseptere at det faktisk er rettferdig svar du får. Du valgte selv den konfronterende stilen, og får konfronterende stil tilbake. Om du forventer å få kun flotte, «nøytrale» svar, bør du legge ut i en litt mer ydmyk stil. Det går an å kritisere noen, uten å ty til nedlatende karakteristikker og uriktige antakelser. Kanskje ville en slik kritikk/slike kritiske spørsmål blitt tatt litt mer seriøst enn dette.
Jeg forsvarer ikke på noen måte at andre tar i bruk lite heldige vendinger i sine svar, men jeg kan forstå dem etter ditt innlegg.

Ellers kan du jo, dersom du ber om det, etterspørre et slags «referat» av hva som ble sagt. Jeg er sikker på at noen av arrangørene kan gi deg et kort resyme. Om du er oksemedlem, så synes jeg faktisk det er noe du bør kunne få (min mening).

Ellers har Skjolden alt sagt det: de store beslutningene tas på årsmøter, og mellom årsmøtene er det styret som tar beslutninger. Om det innkalles til et møte der det skal besluttes ting, vil dette bli gjort klart i innkallingen, og innkallingen vil følge bestemmelsene i vedtektene.
De som ønsker det annerledes, kan gjerne fremme forslag til årsmøtet.

Dessuten, Haagen.... Mener du at det er feil å invitere til sosiale arrangementer, bare for at ikke alle ønsker/kan/har anledning til å møte opp? I så fall kan man virkelig legge ned foreningen, da det ville vært en klubb fullstendig uten aktivitet.

Kom gjerne med forslag til andre typer aktivitet, der også du kan føle deg velkommen. Jeg kan love deg at oksestyret gjerne vil ha så mange som mulig med i sin «mafia».
Rolf-Vidar
Site admin

Innlegg Haagen Mynth » 21 Des 2010, 00:49

Det spillert ingen rolle hvor dere arrangerer møter for det ender bare med at dere hogger hodet av alle som utfordrer dere littegraane. Hvem gidder vel det???!!! Jeg gidder vært fall ikke det. !"Ikke er jeg interesert i å høre de vanlige "høvdingene" krangle om hvem som gjør mest og betyr mest heller. Jeg ser det jeg ser og den ene etter den andre blir dissa og skjelt ut med en gang dem prøver seg. Tør ikke nevne noen navn her lenger for da eksploderer det vel bare ennå mere. Men så mye kan jeg jo si å det er at den verste av dem ser ut til å være vekke for godt og godt er det. Dere kan selv tenke dere hvem jeg mener.

Så NEI jeg møter IKKE OPP når det skal være på den måten for jeg har bedre ting å gjøre!!!!!
Haagen Mynth

Innlegg luton » 21 Des 2010, 10:04

Kan du være så snill å finne på noe bedre enn å skrive på disse sidene også. Begynner å bli nokså lei av gnålinga di.
PS: Tilhører ikke "barmafiaen".
luton

Innlegg Lilleborg » 21 Des 2010, 12:08

Haagen Mynth skrev:Det spillert ingen rolle hvor dere arrangerer møter for det ender bare med at dere hogger hodet av alle som utfordrer dere littegraane. Hvem gidder vel det???!!! Jeg gidder vært fall ikke det. !"Ikke er jeg interesert i å høre de vanlige "høvdingene" krangle om hvem som gjør mest og betyr mest heller. Jeg ser det jeg ser og den ene etter den andre blir dissa og skjelt ut med en gang dem prøver seg. Tør ikke nevne noen navn her lenger for da eksploderer det vel bare ennå mere. Men så mye kan jeg jo si å det er at den verste av dem ser ut til å være vekke for godt og godt er det. Dere kan selv tenke dere hvem jeg mener.

Så NEI jeg møter IKKE OPP når det skal være på den måten for jeg har bedre ting å gjøre!!!!!

Jeg forstår ikke helt hva du egentlig vil med denne tråden? Det ser jo i hvert fall ikke ut som du er ute etter å komme med noen konstruktive forslag til hvordan denne konflikten kan løses? Eller var du kun ute etter å spre dritt?

Rolf Vidar kom med et utmerket godt skrevet innlegg. Svaret han får fra deg er derimot ikke på lik linje. Så jeg spør igjen: Hvorfor er du ikke interessert i å komme til enighet med disse personene du kaller "barmafia"? Fordi du helst vil sitte bak tastaturet og slenge dritt?

Ingen er vel fornøyde med en slik løsning!
Glen Foy
Brukerens avatar
Lilleborg

Innlegg Singapore Sling » 22 Des 2010, 13:10

Jeg fatter ikke at du gidder å skrive noe her så lei du er
Det er bare å stille til valg på ett verv i Okse styre Jeg vet de trenger folk

MEN EGENTLIG HÅPER JEG DU MELDER DEG UT AV OKSENE
Vi er ikke mange og trenger flere folk, MEN IKKE SLIKE SOM DEG
Singapore Sling

Innlegg Rolf-Vidar » 22 Des 2010, 14:33

Singapore Sling skrev:Jeg fatter ikke at du gidder å skrive noe her så lei du er
Det er bare å stille til valg på ett verv i Okse styre Jeg vet de trenger folk

MEN EGENTLIG HÅPER JEG DU MELDER DEG UT AV OKSENE
Vi er ikke mange og trenger flere folk, MEN IKKE SLIKE SOM DEG

For å gjøre dette helt klart, så uttaler jeg meg nå som privatperson og medlem av Skeidoksene, og ikke som moderator her på forumet.

Jeg er ikke hundre prosent enig med deg, Singapore Sling, rent personlig.

Jeg mener enhver organisasjon trenger folk som tør være uenige med "det etablerte," da det er en veldig effektiv måte å "framtvinge" en utvikling på. At Skeidoksene ville ha godt av en utvikling i en eller annen retning, er det vel ikke stor uenighet om-

Derimot kan jeg si meg delvis enig med deg, da vi trenger folk som er løsningsorienterte, og ikke dem som søker konflikt for konfliktens skyld.

Dersom Haagen Mynth innser at man kan oppnå mye med en litt annen innstilling enn det han har vist her, kan han utmerket godt være den Skeidoksene trenger.
Rolf-Vidar
Site admin

Innlegg Ergofobi » 22 Des 2010, 14:44

Er ikke løsningen ganske enkel da? Er ens egen argumentasjon for svak, så har man en utfordring. Den utfordringen går på å tilegne seg mer kunnskap og argumentere mer overbevisende.

Dessverre er det mange som velger Ad Hominem-argumentasjon når en slik situasjon oppstår. Av og til kan det derfor være riktig å klinke igjen med samme mynt. For å synliggjøre for motdebatanten hvilken vei vedkommende har lagt seg ut på. Men i det store og det hele slår slikt heldigvis tilbake på de som benytter seg av en slik "taktikk".

Både i dag og på sikt.
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes... That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg Singapore Sling » 22 Des 2010, 15:50

Jeg er enig Du kommer ikke fremover om alle er enige hele tiden
Viktige å ha ulike meninger on ting

MEN FOLK SOM BARE SENDER UT EDDER & GALLE UTEN Å KOMME MED BEDRE FORSLAG SELV HJELPER IKKE TIL .

Å skrive all mulig piss her inne ( og mye av det uten å vite fakta) er bare tull
stille spørsmål er noe annet

Jeg vet hvor vrient det er til å få folk til å sitte i okse styre, så er du uenig i hva styre gjør. STILL TIL VALG .
Det er slik ting fungerer. Styre tar avgjørelser på vegne av medlemmer som har valgt dem.

Kommer du ikke på årsmøte, kan du ikke klage på det årsmøte velger.
Singapore Sling

Innlegg Haagen Mynth » 22 Des 2010, 19:02

Ja der ser vi. De rotter seg sammen. Prøver å "argumentere" og være "sakelig" og så ligger det bare drittslenging under som vanlig.

Se bare på hva "Luton" "Lilleborg" og "Singapor Sling" gulper i vei med....."gå og finn noe annet å gjøre enn og skrive her og meld deg ut av oksene" og det ene med det andre. Det er skikkelig inkluderene det. Joggu sa jeg smør. Hadde trua på dere før, men det har jeg ikke nå lenger nei. Ånei du. Dette blir mit endelige farvel med "Oksene" for alltid, det er sikeert å visst. Og det blir flere utmeldelser sånn som dere holder på. De fleste er enig med meg for medlemstallet bare synker så vidt jeg forstår.

BARMAFIAEN ØDELEGGER KLUBBEN VÅR!
Haagen Mynth

Innlegg Ergofobi » 22 Des 2010, 20:28

Haagen Mynth skrev:BARMAFIAEN ØDELEGGER KLUBBEN VÅR!

Dette bør komme opp som TIFO neste sesong. Et banner på 15 x 45 meter bør holde.

Noen bildeeksempler på klubber som har blitt fullstendig rasert fordi fansen liker og møtes på pub:

Man Utd.:
Bilde

Chelsea:
Bilde

Barcelona:
Bilde

Liverpool:
Bilde

Celtic:
Bilde

Brasil:
Bilde

Spania:
Bilde

KFUM:
Bilde

Skeid:
Bilde

Melder meg gjerne inn i en slags forening mot "BARMAFIAEN". Ellers så er jeg stygt redd at det ikke finnes noe Skeid om et par-tre år. Hvis det ikke gjøres noe NUH! Jepp! :ugeek:

Skeid må kutte ut tullet snart nå og ikke satse på og tekkes alle. Om 5-10 år, når klubben har 2000-4000 glade og engasjerte fans på tribunen, så kommer de til å trekke et lettelsens sukk over at de ikke føyde seg etter "salamanderene"( fra Bjørneboes "Jonas ) og lignende vesener som reagerer på at noen møtes på pub. Den angstbiterske gjengen der vil uansett ikke føre til noen som helst fremgang for klubben.

Skeid må bestemme seg og:
Bilde
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg Lilleborg » 23 Des 2010, 12:21

Haagen Mynth skrev:Ja der ser vi. De rotter seg sammen. Prøver å "argumentere" og være "sakelig" og så ligger det bare drittslenging under som vanlig.!

Jeg sliter med å se noe drittslengning i innlegget mitt? Snarere tvert i mot så prøver jeg å møte deg i debatten på en helt vanlig og rederlig tone?
Glen Foy
Brukerens avatar
Lilleborg

Innlegg Bakunin » 23 Des 2010, 13:50

Ehh, syns dette er litt ukart ut ifra diskusjonen her..
Hva er det egentlig "barmafiaen" har gjort eller bestemt at resten av Skeid supporterne skal gjøre?
Ellers vil jeg si fra personlig erfaring at et glass eller to ofte pleier å hjelpe på praten i sosiale samlinger :D
"There's no I in team, but there's a U in c.unt"
Kenny F***ing Powers
Bakunin

Innlegg Singapore Sling » 23 Des 2010, 15:49

By the way : Mr. Pizza er ikke en bar men ett pizzeria. Ja det selges øl der, men det er ingen drikke plikt
det er flere folk som spiser enn drikker øl der Og mat må man jo ha.
Singapore Sling

Innlegg Ergofobi » 23 Des 2010, 15:53

Bakunin skrev:Ellers vil jeg si fra personlig erfaring at et glass eller to ofte pleier å hjelpe på praten i sosiale samlinger :D

+1

---
Sånne arrangementer som samling på pub og vertshus kan ikke klubben ta avstand fra. Mitt soleklare råd er heller at klubben velger å skyve fra seg folk som proklamerer en forbudslinje på det meste. La dem seile sin egen sjø og fortsette med å studere sin egen navle mens de gnisser tenner og masserer tinninger for harde livet. På lang sikt er det uansett intet tap å kvitte seg med den gjengen. Løft heller blikket vekk fra disse skapningene og kikk litt på hvordan suksessfulle klubber fungerer. Slipp opp og godta at ikke alt skal, og kan, være strømlinjeforma til enhver tid.

Da KAN det gå bra til slutt... ;)
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg Ergofobi » 23 Des 2010, 15:58

Haagen Mynth skrev:Ja der ser vi. De rotter seg sammen.

Stakkars deg.....
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...............
- Jack Handey
Brukerens avatar
Ergofobi

Innlegg Tore T » 30 Mar 2012, 12:50

Ny uteservering åpner ved Bislet:
http://oslopuls.aftenposten.no/restaura ... 706111.ece

Da kan vi vinke bort til motsatt hjørne av "rundkjøringa" hvor vi tidligere måtte stå ut med flagg som hadde stygge motiver.
Bilde

When they kick out your front door,
How you gonna come?
With your hands on your head,
Or on the trigger of your gun?
Brukerens avatar
Tore T

Innlegg Burnley » 30 Mar 2012, 13:05

Tore T skrev:Ny uteservering åpner ved Bislet:

Da kan vi vinke bort til motsatt hjørne av "rundkjøringa" hvor vi tidligere måtte stå ut med flagg som hadde stygge motiver.

Kunne jo stauert et tydelig eksempel ved å velge den nye serveringa kun når de stygge flaggene vaier på Store Stå og samtidig gjøre Store Stå oppmerksom på det. Tror det blir enda tydeligere enn vinkinga.

Skjønt, var det ikke slik at øldrikking før og etter kamp var noe flertallet bak PCer i andre fylker ikke likte? Trur vi må satse på brus i Narvesen-kiosken i stedet.

Burnley
Please try to understand before one of us dies!
Brukerens avatar
Burnley

Innlegg Bakunin » 30 Mar 2012, 13:13

Burnley skrev:
Tore T skrev:Ny uteservering åpner ved Bislet:

Kunne jo stauert et tydelig eksempel ved å velge den nye serveringa kun når de stygge flaggene vaier på Store Stå og samtidig gjøre Store Stå oppmerksom på det. Tror det blir enda tydeligere enn vinkinga.

Skjønt, var det ikke slik at øldrikking før og etter kamp var noe flertallet bak PCer i andre fylker ikke likte? Trur vi må satse på brus i Narvesen-kiosken i stedet.

Burnley

Hva med å bruke Sofies som vannhull før og etter kamp, ligger jo på "riktigere" side av Bislett. Også er det jo kortere vei dit fra Torshov. Kunne kansje spart inn nok tid til en ekstra kald en ;)
"There's no I in team, but there's a U in c.unt"
Kenny F***ing Powers
Bakunin

Innlegg Burnley » 30 Mar 2012, 13:53

Vi har vært på Sofies før, men erfaringen er at mengden spres på den måten. Mye større sjans for at flest mulig samles på ett sted hvis vi sikter inn mot rundkjøringa og trikketrasé m.m. Folk flest vil pr. default søke mot Store Stå av gammel vane. Hvis vi er synlige derfra fra det nye stedet, er sjansen for at folk vil drive med flokken større. Så er det jo et annet element vi bør bringe inn her. Oppvarming og fellesskap er vel og bra, men synlighet er også viktig. Det at forbipasserende ser Skeid-supportere samlet er en form for markedføring. Ikke det at den gjør et voldsomt stort utslag, men synlighet i små drypp over lengre perioder/sesonger vil bli lagt merke til. Den virkningen har vi bedre sjanse for å oppnå ved rundkjøringa enn hvis vi gjemmer oss bort i smått skyggefulle Sofies Gate (like ved der den aller første scenen i den første Olsenbanden-filmen ble spilt inn).

Vi er så få at det blir tynt om vi spres på forskjellige steder. Selvsagt er det opp til den enkelte å varme opp hvor den enkelte vil, men jo flere vi samles, jo bedre.

Huff, jeg gleder meg til vi får et nytt Voldsløkka. Da slipper vi den diskusjonen. Da kan vi som sverger til levende fotball i nærmiljøet fremfor nettsideoppdateringer bak PCer i andre fylker få leve et supporterliv i verdighet.

Burnley
Please try to understand before one of us dies!
Brukerens avatar
Burnley

Neste

Gå til Skeid Fotball

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Bridge by mehdiplugins.com